Právě je stř 13. pro 2017 5:32:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: FAP filtr – filtr pevných částic
PříspěvekNapsal: stř 13. srp 2014 16:36:18 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 48
FAP filtr – filtr pevných částic

FAP filtr má původ z francouzské zkratky „Filtre à particules“ v podstatě tato zkratka znamená filtr pevných částic. Mnohem rozšířenější je zkratka DPF. Což znamená „diesel particulate filter“. Ve všech případech je to jeden a tentýž filtr a jeho hlavním úkolem je zachytávání sazí v prostoru jemného sítka, které je umístěno uvnitř kovového obalu. Označení FAP filtr je běžné především u francouzských značek vozidel a to Citroën, Peugeot, Renault.

Na FAP filtr je napojeno množství snímačů. Všechny tyto snímače jsou nastaveny tak, aby k prohoření sazí došlo při optimální jízdě mimo město (po dálnici). Je to hlavně kvůli tomu, aby byla centra měst co nejčistší.

FAP filtry bývají v různých provedeních. Mnoho vozidel hlavně v minulosti bylo vybavených FAP filtrem, který tvořilo samostatné těleso DPF filtru. Na toto těleso se připojuje samostatný katalyzátor. Hlavní výhodou bylo to, že pokud se vám ucpal filtr pevných částic, stačilo ho jen vyměnit. V současnosti je však většina vozidel vybavena takovým filtrem pevných částic, který je osazen napevno v jednom tělese i s katalyzátorem. Nevýhodou tohoto řešení je to, že pokud měníte jednu součást, tak je automaticky nutné vyměnit i tu druhou. U některých vozidel je rozdíl v ceně zanedbatelný, najdou se však i taková, u nichž tato výměna může vyjít dost draho z pohledu hodnoty vašeho ojetého vozu. Pokud je vozidlo vybaveno FAP filtrem, měli byste v první řadě jezdit tak, aby tento filtr vydržel co nejdéle. Pro FAP filtr je nejlepší jezdit dlouhé trasy. Pokud to není možné, doporučuje se vyjet alespoň na jednu nádrž delší trasu, například o délce 30–50 km. Právě při takto dlouhé jízdě by mělo dojít k optimálním podmínkám, kdy dojde k přepálení sazí.


Přílohy:
P1160280.JPG
P1160280.JPG [ 199.34 KiB | Zobrazeno 10079 krát ]
IMG_1003.JPG
IMG_1003.JPG [ 81.2 KiB | Zobrazeno 10079 krát ]
2.JPG
2.JPG [ 75.17 KiB | Zobrazeno 10079 krát ]
aditivum-do-dpf-filtra (19).JPG
aditivum-do-dpf-filtra (19).JPG [ 70.82 KiB | Zobrazeno 10079 krát ]

_________________
Tuning | Stavitelné podvozky
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Havarijní pojištění pro vozidla Citroen se slevou.
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Naše další fóra: | Audi | BMW | Citroen | Dacia | Ford | Honda | Mazda | Mercedes | Mitsubishi | Nissan | Peugeot | Renault | Seat | Škoda | Subaru | Toyota | Volvo | Volkswagen | Tuning Forum |

Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt